Astăzi, fiecare dintre noi își dorește să creeze produse cu design unic. Iar tehnologia ne pune la dispoziție diferite tehnici prin care să personalizăm producția de îmbrăcăminte, diferite materiale promoționale sau multe alte lucruri.
În acest articol îți vom prezenta în mod comparativ doar trei dintre tehnicile de personalizare pe care Antel ți le pune la dispoziție: serigrafie, transfer termic și imprimare digitală.
Care este scopul acestui articol? Dorim să îți facem cunoștință cu tehnicile de personalizare pe care le folosim, astfel încât să poți lua cea mai potrivită decizie cu privire la modul în care dorești să personalizezi produsele tale sau diferite materiale promoționale.
Dar înainte să intrăm în foarte multe detalii, dorim să îți reamintim că echipa noastră îți stăm mereu la dispoziție cu informții suplimentare pe care le poți primi telefonic sau pe e-mail. În plus, înainte de a lua decizia finală este bine să te consulți cu colegii noștri de la producție ca să ai siguranța că personalizarea va fi extraordinară.
Personalizare materiale promotionale prin Serigrafie
Vrei să personalizezi un material folosind serigrafia? În cazul acestui proces se folosesc sitele serigrafice. Aceastea se realizeaza prin expunerea unui asa numit film (care contine grafica dorita) pe sita gata pregatita rezultand ceea ce putem numi matrita. După ce matrița a fost creată se aplică cerneala pe sită, iar aceasta va pătrunde prin matriță direct pe obiectul tău.
În procesul de serigrafie se pot utiliza până la 8 culori la alegere. Există și culori speciale care pot fi aplicate precum culorile auriu sau argintiu.
Serigrafia necesită un timp de pregătire destul de mare în ceea ce privește echipamentul folosit. Dar după ce totul este pregătit, materialele tale pot fi gata imediat, cu ajutorul echipei noastre formată din 40 de serigrafi profesioniști.
Deoarece pregătirea matriței necesită o perioadă indelungată de pregătire, serigrafia nu se pretează pentru un număr mic de materiale promoționale, deoarece costurile pot destul de ridicate. Se recomandă folosirea serigrafiei ca mijloc de personalizare pentru cantități minime de 200 – 300 de produse.
Serigrafia prezintă o calitate excepțională a designului datorita aderentei puternice dintre cerneala serigrafica si obiectul de personalizat. În plus, personalizarea aplicată prin serigrafie poate trece cu succes testul mașinii de spălat, fiindcă cerneala este uscată treptat prin încălzire și rezistă foarte bine la numeroase tipuri de șoc.
În imaginea de mai sus se poate observa procesul de serigrafie manual, însă Antel are în dotare și carusele profesioniste pentru serigrafie.
Personalizarea prin Transfer Termic
În varianta de termo transfer se aplică designul dorit pe materiale promoționale sau produse finite precum tricouri, fețe de masă, sorturi, veste, geci, umbrele, genti, rucsaci, echipamente sportive, șepci, textile, piele și diferite tipuri de hârtie, sticla, lemn, printr-un proces care combină căldura și presiunea.
Transferul termic se poate realiza cu ajutorul foliilor colorate în masa în cazul unei grafici simple (nume, logo , text cu mesaj) iar în cazul graficii full color se realizeaza cu ajutorul foliilor de transfer pentru print. Iar procesul complet de personalizare se realizează astfel:
- După ce primim designul tău pe e-mail, după caz acesta va fi decupat cu ajutorul unui cutte-plotter sau printat.
- Designul care este deja pregătit se fixează pe materialul suport, iar împreună sunt introduse într-o presă specială.
- Materialul care se folosește pentru termo transfer conține un adeziv special, care este activat la temperaturi ridicate (120 – 180 grade celsius).
- Prin acționarea presei, designul tău este aplicat pe materialul suport prin combinarea temperaturii și presiunii (specifice fiecarei folii în parte).
Dacă în cazul serigrafiei numărul maxim de culori este 8, în cazul transferului termic poți opta pentru un design full color. În plus, nu există o cantitate minimă pentru personalizare, deoarece aceasta nu are nevoie de pregătiri suplimentare. Putem onora comanda și pentru personalizare unui singur obiect, de exemplu un tricou.
Deși presa noastră pentru transfer termic are o suprafață de lucru de 36 x 48 cm, putem personaliza și obiecte de dimensiuni mai mari, deoarece designul poate fi împărțit în mai multe secțiuni care pot fi aplicate succesiv.
Există doar o singură recomandare de care trebuie să ținem cont atunci când optăm pentru personalizarea prin transfer termic: obiectul nu poate avea o grosime mai mare de 15 cm.
Imprimări speciale pe care le poți obține doar cu ajutorul tehnologiei de transfer termic:
Personalizare prin imprimare digitală
Dintre cele trei tipuri de personalizare, imprimarea digitală este cel mai simplu proces, însă gama materialelor pe care le poți personaliza este mai limitat. Cu ajutorul imprimantei nu poți personaliza obiecte finite (care prezintă cusături, lipituri etc.), ci doar textile, piele, rafie, canvas, poiliester sau diferite tipuri de hârtie.
Lățimea maximă a materialului suport poate fi 1,5 m, dar putem crea bannere sau alte materiale publicitare mai late, cu ajutorul procesului de lipire sau coasere. Pentru lungime nu există minim sau maxim.
Imprimări digitale pe materiale speciale:
Iată câteva criterii pe care le poți lua în considerare ca să te poți hotărâ cât mai ușor despre tehnica pe care dorești să o alegi pentru personalizarea noilor tale produse sau pentru materiale promoționale: